2017-06-12

Adresserade utskick

En ny undersökning ifrån Postnord visar hur adresserade utskick är det bästa sättet att nå ut till människor.
Enligt Postnords senaste undersökning ligger brevlådan fortfarande i topp!

• 9 av 10 människor kollar sin postlåda varje dag, dvs 92%.
• 49% vill få fler kataloger och 82% sparar kataloger de fått i sin brevlåda.
• Hela 78% handlar i butik efter att de fått direktreklam.
• 42 % besöker företagets hemsida till följd av direktreklam.
• 53% anser att direktreklamens fördel är att man kan ta del av reklamen när och var man vill.
• 87% vidtar någon form av åtgärd om de ser något som intresserar dem i reklamen varav 63% besöker butiken, hemsidan eller kontaktar avsändaren. 48% besöker exempelvis Google för en recension/prisjämförelse av produkten.
• Lokala erbjudanden brukar vara efterlängtat och det vill 41% ha i brevlådan medans 4% vill ha det i sin telefon.
• 54% sparar erbjudanden och reklam som verkar intressant.
• 43% rekommenderar något de sett i direktreklam.

Kanske är det så p.g.a de ständigt ökande bluffmailen m.m
Men brevlådan är absolut, utan tvekan den bästa kanalen för kommunikation.

Källa: Postnord.